Branding handler om at skabe et indtryk og dermed skaber man et mærke der giver et udtryk.
- Ved at brande sit produkt skaber man noget ved produktet. "vand vil altid være vand".
-
Mange bruger dog for meget energi på logoer. Det er ikke logoet der skaber brandet, folk er ligeglade med logoer. Det er blot en del af oplevelsen, ligesom emballagen. Man skal dog ikke altid se ens ud, det for en til at se gammel ud.
- Ens firma bygger altid på forhistorie, derfor er det meget svært at ændre sit brand.
- Branding is to empress people, produktet kan sagtens være godt men man køber også oplevelsen."
BMW kan godt være en god bil, men man køber også ”gruppen” BMW.
Der er flere der bestemmer over dit brand:
- En god ide ved branding er at gå efter rollemodeller. Eks hvis du sælger vodka er det godt at gå efter bartenderne for de bestemmer hvad der skal i folks drinks. Det er dem der bestemmer om kunden får din eller konkurrentens vodka.
Du kan dermed få bartenderne til at bruge dit produkt ved eks: at få bartenderne til at købe aktier i vodka firmaet, eller holde fest for sine shareholders (bartenderne).
Du kan dermed få bartenderne til at bruge dit produkt ved eks: at få bartenderne til at købe aktier i vodka firmaet, eller holde fest for sine shareholders (bartenderne).
-
V
-
Ingen kommentarer:
Send en kommentar